tisdag 22 februari 2011

För info! Jag och kommunen har knallat runt i skogen och kommit fram till att, Jag kommer att få på arrende den biten på den södra hagens översta bit, ni vet den delen som ser ut som urskog till vänster om äppelträdet. Där skall kommunen fixa till en hagmark som det har sett ut för sissådär40 år sedan. Om 14 dagar startar avverkningen och det skall bli hagmark av alltihopa.
Våra hästar skall beta i denna hage och det kommer att bli ca: 3ha mer för våra hästar att beta på. Avtal med mig och kommunen sköter jag. Det blir så att dom sköter instängsling av hagen och jag håller med ström och tillsyn..
Eventuella åsikter. Hör av Er.

På frågan om städning av hagen, så godkänner jag ingen hage som kan skada någon häst.
Den skall vara perfekt och kontrollerad av oss innan vi släpper på. (ok?)

1 kommentar:

  1. Är den hagen med round-pennen? Mot e4:an? Bland alla granarna? För där finns en hel del taggtråd o plåtbitar från gamla oljefat o jox...

    Fast det kanske kommunen tar hand om?
    O då är det ju strålande...

    SvaraRadera