torsdag 11 november 2010

Satt hemma med Mite och åt mat när Carl ringde. Jag har en häst som ligger i hagen och kommer inte upp. Han ringde från en finlandsbåt så det var bara att åka dit.
När jag kom fram var hästen inne och stog i boxen. Men den frös och frös så den skaka.
Den hade gått omkull och orkade inte ta sig upp. Nåväl dom fick in den i boxen och där stod den och frös så den skakade. Jag tog bort täcket och satt på ett nytt tort så den skulle komma igång igen och det gjorde den. Bort med matte som gav negativa vibbar och hästen startade upp som en gammal bil. Jag förklarade för matte att kusen nog har gjort sitt och hon skulle ta detta till sig.
I övrigt en klok tjej så vi får se. Jag glömmer aldrig loppan som också tog slut. Det är svårt men dock. Man måste tänka på vad som är bäst för djuret. Kanske dags för Maddes regnbåge. Va vet jag. Go var iallafall hästen.

1 kommentar:

  1. Uscha - var det konvalecenten som står där nere?
    Tur för Calle att han har er som grannar...

    SvaraRadera